2009. június 1., hétfő

Szüret indul!

Lehet persze vitatkozni azon, hogy a nyárelő-e a legszebb időszak az évben vagy nem, de engem úgysem tudtok meggyőzni az ellenkezőjéről!
Rengeteget vagyunk a kertben, és elérkezett végre a csoda ideje: a cseresznye másfél héttel ezelőtt megnyitotta a szüretelős időszakot. Nehezen bírtuk kivárni, hogy teljesen fekete és mézédes legyen, lopkodtunk már akkor is róla, amikor talán még nem kellett volna.
Most már alig néhány szem van csak odafenn az elérhetetlen magasságban, ahonnan Ica néni szuperlétrája segítségével fogjuk majd levadászni az utolsó zsákmányt.
Időközben érik a ribizli is, egy-két eperszemet is találni a frissen vásárolt kis növénykéken, a meggyen is van már néhány bordó szem, a késői meggy és a málna még zöld, és a sárgabarack zárja majd a sort, ha a fa bírja, mert sajnos nagyon szenved, lehet, ez az utolsó éve.

Itt még csak suttyomban lopkodják a zöld ribizliszemeket, mert szerintük amin a leghalványabb pír is felfedezhető, az már jó.

Igen, a kertből minden ezerszer finomabb, mint amit a zöldségestől vásárolunk.

"Nem, anya, én nem vettem le zölden!"

Eközben a mester alkot.

Kukk!

Szüretelni is kényelmesen az igazi.

Nyammmm!

Indul Rómeó.

"Nekem akkor is folyamatosan pakolják a számba, ha csak itt lenn álldogálok."

Végre sikerült Fannit levarázsolni és Poci is létrázhatott.

Teli szájjal.

Na, Ő vajon mit evett?

És néhány fotó a kertből.
Minirózsa.

Nőszirom.

És egy szép kis vendég a rózsakehelyben.

3 megjegyzés:

Zsukkata írta...

A ribizli nálunk is nagy sláger, és már szép piros érett is, Dani mindig jól belakik belőle :o).

És egy off: nem voltatok ma dél körül véletlenül a ferihegyi tescoban? Egy hozzátok hasonló családot láttam, persze nyuszi vagyok leszólítani a vélt ismerősöket, mert lehet, hogy tévedek. SZóval Ti voltatok, vagy sem?
(Ha mégis igen, örökké bánni fogom nyusziságom :D)

VOKinga írta...

Zsukka, most sírok!!!!!
Minket láthattál, mert ott voltunk, most csak 2 gyerek volt velem, a pici otthon aludt betegen.
Máskor legyél bátor, és szólj, ha a ferihegy center felé jársz, ha nem vagyunk betegek és ráérünk, feltétlenül csatlakozunk Hozzád!
Sajnos én irtó vaksi vagyok, szerintem saját magam mellett is elsétálnék úgy, hogy nem venném magam észre! :)
Brühühü!

Zsukkata írta...

Egészen véletlenül jártunk ott, amúgy nem oda szoktunk. Jajjj, de sajnálom!!! Részemről is brühühüüüü!