2007. november 27., kedd

Gyerekszáj


Gyermekeim legkedvesebb könyve, szinte mindennapi olvasmányunk Bartos Erika Anna és Peti sorozata, amit mi persze Fanni és Poci-ként olvasunk -egy kisgyermekes család mindennapjait meséli el képről képre, csupa olyan eseményt, ami velünk is megtörtént. Az egyik történet arról szól, hogy a család a visegrádi várba kirándul, és egy ablakfülkében ülve arról beszélgetnek, hogyan élhettek régen a királylányok és királyfik. A képek egyike a királylányt baldachinos ágyban fekve ábrázolja, amint a szolgáló épp aranytálcán teszi elé a finom reggelit. Fanni egyik nap elgondolkozott rajta és ezt kérdezte: "Anya, a királylányoknak az anyukája volt a szolgáló?"


A két nagy rengeteget szerepjátékozik. Kedvenc meséik szereplőit is elosztották a családban, a Hupikék törpikékből például Poci Törpapa (Fanni ezzel nem mindig ért egyet, szerinte Hami), Fanni természetesen Törpilla, és pedig Hókuszpók, a Kisvakondból Poci a Vakond, Fanni a Kisegér, én a Béka, és így tovább... Vacsoránál ültünk és szokás szerint vitáztak -Fanni szereti szavakkal idegesíteni Pocit, ő viszont a tettekkel kiakasztásban (például a nővére aktuális játékának elrontásában) profi-, most azon, hogy ki kicsoda.
Poci: "Törpapa vagyok!"
Fanni:"Nem, Hami vagy!"
P: (egyre elkeseredettebben) "Én Törpapa vagyok!"

F: (vigyorogva) "Hami vagy!"
P: "Törpapa vagyok!"
F: (vált Mézgára) "Aladár vagy!"
P: "Nem vagyok Aladár!"

F: "De Aladár vagy!"
P: "Nem vagyok Aladár!"
Én: "Mondjad Fanninak, hogy te meg Kriszta vagy!"

P: "Neeeem! Én vagyok a giliszta!"

Nincsenek megjegyzések: